ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

بیمه تکمیلی

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم؟ بهترین بیمه تکمیلی را از کجا تهیه کنیم؟ این سؤالات از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که بسیاری از افرادی که به دنبال خدمات درمانی مناسب هستند با آن رو به رو می‌شوند.

دلیل اهمیت این موضوع نیز این است که سالانه هزینه‌های درمانی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند؛ اما بیمه‌های پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی نمی‌توانند همه هزینه‌ها و خسارت‌های کاربردی را پوشش دهند. از طرفی بخش زیادی از مراکز درمانی با بیمه‌های پایه قرار داد ندارند و این موضوع باعث می‌شود تا خانواده‌ها هزینه‌های سنگینی را برای خدمات درمانی پرداخت کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد دور اندیش از همین حالا به فکر این هستند که برای بیمه تکمیلی چه باید کرد. به همین بهانه قصد داریم یک راهنمای کوتاه اما کامل را از نحوه خرید بیمه تکمیلی خدمت شما ارائه کنیم و بگوییم برای بیمه تکمیلی به کجا مراجعه کنیم.

 

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی چگونه است؟

قبل از اینکه به سؤال چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم پاسخ دهیم، می‌خواهیم نگاهی به دلایل استفاده از بیمه تکمیلی و اهمیت آن داشته باشیم. بیمه تکمیلی همانطور که از نام آن پیداست، در آنجایی که خدمات بیمه پایه کافی و کامل نیست، با ارائه پوشش‌های گسترده‌تر، خدمات درمانی کامل‌تری را در اختیار شما و خانوادتان قرار می‌دهد.

بیمه تکمیلی علاوه بر گسترده‌تر بودن خدمات تحت پوشش نسبت به بیمه پایه، دارای سقف پرداخت خسارت بیشتری نیز هست. از طرفی خدمات ویژه‌ای در بیمه تکمیلی مانند طرح بیمه تکمیلی خانواده سامان بیمه آسماری و ارائه بیمه کرونا وجود دارد که در بیمه پایه دیده نمی‌شود. پس در پاسخ بیمه تکمیلی چگونه است باید بگوییم که بیمه تکمیلی کامل کننده و رفع کننده نقاط ضعف بیمه پایه است.

بیمه تکمیلی یکی از انواع خدمات عرضه‌شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه است که حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد. با بیان ساده‌تر، کسانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، فقط کافی است ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی خود را بپردازند. این موضوع در دنیای امروز که هزینه‌های درمانی به‌شدت افزایش داشته است، اهمیت چشمگیری برای افراد پیدا می‌کند. بیمه تکمیلی از طرف شرکت‌های بیمه به مشتریان عرضه شده و شرکت متعهد می‌شود که بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان در موارد خاص را به مشتری برگرداند.

البته به یاد داشته باشید که بیمه درمان تکمیلی مازاد بر بیمه‌های پایه عرضه می‌شود؛ یعنی شما به‌عنوان بیمه‌گذار باید قبل از هرچیز یک بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی داشته باشید تا بیمه تکمیلی هزینه‌های مازاد بر بیمه پایه را تقبل کند. ازهمین‌رو اگر یک شرکت قصد بیمه کردن کارکنان خود با بیمه تکمیلی را داشته باشد، ابتدا باید برای رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی اقدام کند.

 

مزایای بیمه تکمیلی نسبت به انواع بیمه پایه

با استفاده از بیمه تکمیلی می‌توانید از خدمات مختلفی مانند پاراکلینیکی، بیمارستانی یا توان‌بخشی استفاده کنید. شرکت بیمه‌کننده درمان تکمیلی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی را تقبل می‌کند؛‌ به‌این‌ترتیب شخص بیمه‌شده فقط کافی است حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت کند. از مهم‌ترین هزینه‌هایی که شرکت عرضه‌کننده بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار می‌دهد، خرید عینک طبی، دست و پای مصنوعی یا حتی سمعک است.

در پاسخ به سوال چگونه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شویم، باید بگوییم که در وهله اول به یک بیمه پایه نیاز دارید. پس از مشاهده سنوات بیمه تامین اجتماعی می‌توانید نسبت به تهیه بیمه تکمیلی اقدام کنید.

 

شرایط لازم برای ثبت نام بیمه تکمیلی

تعداد زیادی از افراد می توانند در بیمه تکمیلی های متفاوت ثبت نام بعمل بیاورند. برای مثال ثبت نام بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر کمک بزرگی به این دسته خواهد کرد. افرادی که متقاضی ثبت نام و دریافت بیمه تکمیلی می باشند می بایستی شرایط و قوانینی را که بیمه های تکمیلی برای بیمه‌ شدگان در نظر می ‌گیرند را پیش از ثبت نام داشته باشند. شرایط مهمی که می بایست افراد برای دریافت بیمه تکمیلی داشته باشند می تواند شامل شرایط سنی و وضعیت جسمانی هر یک از متقاضیان این بیمه باشد. هریک از شرکت ‌های بیمه گذار برای ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان شرایط خاص خود را دارند که در ادامه به برخی از شرایطی که عموم این شرکت ها جزئی از شرایط ارائه بیمه تکمیلی می دانند آمده است.

از مهم ترین شرط ها داشتن بیمه پایه می باشد.

می بایست سن بیمه ‌شده اصلی یعنی سرپرست خانوار بالا تر از 18 سال باشد.

برای کسانی که متقاضی دریافت بیمه تکمیلی گروهی می باشند در این نوع بیمه برای تعداد 50 نفر وحتما شرایطی را برای سن اعضای گروه شرکت بیمه گذار در نظر می‌ گیرد.

حداکثر سن فرد بیمه‌ شده برای گروه‌ هایی که کمتر از 1000 نفر می باشند، 60 سال است و برای سنین بالای 60 سال می بایستی حق بیمه اضافی پرداخت شود. اما برای گروه‌ های بالای 1000 نفر محدودیتی برای سن بیمه ‌شدگان وجود نخواهد داشت.

هر یک از بیمه ‌شدگان می بایست نسبت به وضعیت جسمانی خود با دقت بالا به فرم‌ های بیمه تکمیلی پاسخ دهند زیرا شرکت های بیمه گذار در صورت نیاز می‌ توانند با استفاده از آزمایش بیمه‌ شدگان، وضعیت جسمانی آنان را بررسی نمایند.

 

بیمه تکمیلی

انواع بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی برای افراد و سلیقه‌های مختلف طرح‌های متفاوتی دارد، در ادامه انواع بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را بررسی می‌کنیم.

بیمه تکمیلی خانوار تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی فقط مخصوص افراد بازنشسته و مستمری بگیر این سازمان است. و این افراد می‌توانند افراد تحت تکفل (همسر، فرزندان و والدین) خود را هم در صورتی که شرایط ذکر شده در مطلب بالا را داشته باشند، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار دهند.

اگر اعضای خانواده‌ای به دلایل مختلف شرایط لازم برای استفاده از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را نداشته باشند و نتوانند آن را خریداری و تهیه کنند، می‌توانند از طرح‌های خانوادگی بیمه تکمیلی شرکت‌های دیگر استفاده کنند. مثلا شرکت سامان بیمه تکمیلی انفرادی سامان و خانوادگی خود را در قالب 6 طرح به متقاضیان ارائه می‌کند. در بیمه‌نامه تکمیلی خانوادگی سامان تمامی اعضای خانواده فقط یک طرح را می‌توانند انتخاب و خریداری کنند.

برای خرید بیمه‌نامه‌های تکمیلی خانوادگی سامان نیازی نیست متقاضی شرایط خاصی داشته باشد فقط کافی است سن او کمتر از 70 سال باشد و بیماری مادرزادی نداشته باشد.

همچنین بیمه سامان تخفیف‌هایی از جمله تخفیف 15 درصدی برای خانواده‌های 3 نفر به بالا، تخفیف 10 درصدی برای خرید نقدی و تخفیف 10 درصدی برای دارندگان بیمه عمر سامان در بیمه تکمیلی خود در نظر گرفته است. البته حداکثر تخفیفی که به یک نفر تعلق خواهد گرفت، 25 درصد است.

 

بیمه تکمیلی انفرادی تامین اجتماعی

بیمه سامان که ارائه کننده خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی است، طرح جداگانه و مجزایی با عنوان طرح انفرادی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی دارد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند همین طرح را به صورت انفرادی برای خود و یا به صورت خانوادگی به همراه خانواده خریداری کند.

اما ممکن است سقف تعهدات و پوشش‌های طرح تکمیلی تامین اجتماعی برای متقاضیان کافی و کامل نباشد که در این صورت می‌توانند از طرح‌های بیمه تکمیلی سامان که مطرح شد به صورت انفرادی و خانوادگی ، استفاده کنند. اگر سن متقاضی بیمه تکمیلی سامان 80 تا 100 سال باشد، 50 درصد حق‌بیمه آن اضافه می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =