ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان

امروزه هزینه‌های درمانی به طور سرسام‌آوری بالا رفته است. از طرف دیگر دغدغه مشکلات مالی در کنار نگرانی از وضعیت سلامتی معمولا شرایط ناخوش‌آیندی را به فرد تحمیل می‌کند. اینجاست که داشتن یک بیمه درمانی مناسب اهمتش را نشان می‌دهد. درصد بالایی از افراد جامعه، تحت پوشش بیمه‌های پایه مانند: بیمه تامین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح و … هستند. اما این بیمه‌ها بخش کوچکی از هزینه‌های اولیه درمان را پوشش می‌دهند. به همین دلیل افراد به دنبال بیمه‌های تکمیلی می‌روند. برای خرید این بیمه‌ها اکثر شرکت‌ها داشتن بیمه‌گر پایه را اجباری کرده‌اند. برخی شرکت‌ها نیز با دریافت حق‌بیمه بیشتر، این خدمت را ارائه می‌دهند.

انواع بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان به سه گروه عمده تقسیم می‌شود:

  1. بیمه تکمیلی گروهی سامان
  2. بیمه تکمیلی خانواده سامان
  3. بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان از جمله طرح های بیمه تکمیلی است که به صورت انفرادی در ۴ طرح مختلف ارائه می شود.هر فردی بر اساس نیاز خود می تواند تعهدات و پوشش های  مختلف را خریداری نمایید.

طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان

شرکت بیمه سامان بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود را در ۴ طرح زیر و در قالب تعهدات مختلف ارائه می‌دهد. طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. طرح عقیق سامان
  2. طرح سرو سامان
  3. طرح سپیدار سامان
  4. طرح افرا سامان

طرح عقیق سامان در بین انواع بیمه تکمیلی سامان ارزان‌ترین حق بیمه را دارد و بیشترین سقف تعهدات در طرح  افرای سامان است که پوشش‌های کاملی نسبت به سایر طرح ها دارد. در ادامه پوشش ها و تعهدات بیمه تکمیلی انفرادی سامان را می توانید بررسی نمایید.

بیمه تکمیلی گروهی سامان

اولین مورد از بیمه تکمیلی سامان بیمه درمان گروهی سامان می‌باشد. سقف تعهدات، فرانشیز، نوع پوشش‌ها، حق‌بیمه و … در بیمه درمان گروهی، بر اساس قرارداد بین شرکت بیمه سامان و سازمان و گروه متقاضی تعیین می‌شود. هر شرکت بیمه‌ای برای تحت پوشش قراردادن افراد یک شرکت یا سازمان حداقل تعدادی را برای  اعضا درنظر می‌گیرد. شرکت‌ و یا سازمانهای متقاضی برای خرید بیمه تکمیلی گروهی سامان باید حداقل ۱۰۰ نفر کارمند داشته باشند. همچنین تمام افراد متقاضی باید تحت پوشش بیمه پایه ( تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و … ) قرار گرفته باشند.

بیمه سامان این امکان را فراهم کرده است تا گروه‌های زیر ۱۰۰ نفر هم بتوانند از مزایای بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند. البته خدمات و پوشش‌های این بیمه محدودتر از بیمه درمانی است که برای گروه‌های بالای ۱۰۰ نفر صادر می‌شود.

بیمه تکمیلی خانواده سامان

از آنجایی که شاید تمام افراد نتوانند بیمه درمان تکمیلی را از طریق سازمان و شرکت به شکل گروهی تهیه نمایند، بیمه سامان اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی برای خانواده‌ها نموده است. در بیمه تکمیلی خانواده، شرکت بیمه سامان کلیه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیمه‌گذار شامل هزینه‌های بیمارستانی، عمل‌های جراحی، پاراکلینیکی، جراحی‌های سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، ویزیت، دارو و دندانپزشکی را براساس شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان خانواده و بر اساس سن و طرح انتخابی فرد و فرانشیز توافق شده به بیمه گذاران ارائه می نماید.

مزایای بیمه تکمیلی خانواده سامان

با خرید بیمه تکمیلی خانواده، می‌توان از مزایای زیر نیز بهره‌مند شد:

  • عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی
  • استفاده از طرح‌های متناسب با نیاز بیمه‌ای و توانمندی مالی هر فرد
  • پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه عمل‌های جراحی خاص
  • پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی
  • جبران هزینه‌های زایمان، نازایی و ناباروری
  • پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم

بیمه سامان

مدارک لازم برای خرید بیمه تکمیلی سامان

برای خرید این بیمه‌نامه مدارک زیر را لازم دارید:

  • تکمیل فرم پیشنهاد درمان انفرادی: این فرم، توسط بیمه‌شده اصلی پر می‌شود.
  • کپی صفحه اول شناسنامه: تمام اعضای خانواده
  • کپی کارت ملی : تمام اعضای خانواده
  • شماره شبا بیمه‌گزار اصلی، پرینت بانکی و فرم پیوست
  • تکمیل فرم پرسشنامه سلامت توسط کلیه بیمه‌شدگان
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه تمام اعضای خانواده: حداقل اعتبار دفترچه بیمه ۱ ماه باید باشد.
  • کپی بیمه‌نامه عمر و تشکیل سرمایه: در صورت داشتن، برای گرفتن تخفیف
  • چک بدون درج تاریخ به همراه مبلغ قسط در وجه بیمه سامان: در صورت انتخاب پرداخت اقساطی حق‌بیمه

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان

به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از گذشت آن بیمه‌گذار می‌تواند از پوشش‌های بیمه‌نامه خود استفاده نماید.
هریک از طرح‌های بیمه تکمیلی خانواده سامان دارای دوره‌ی انتظار ۳ ماهه برای جراحی و دوره انتظار ۹ ماهه برای زایمان می‌باشند.
به این معنا که برای استفاده از پوشش بستری و جراحی بیمه‌نامه تکمیلی، باید حداقل ۳ ماه و برای استفاده از پوشش زایمان، نازایی و ناباروری باید حداقل ۹ ماه از خرید آن گذشته‌باشد، بنابراین می‌بایست قبل از بارداری برای خرید بیمه تکمیلی با پوشش زایمان اقدام کنید.

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

فرانشیز به مقداری از هزینه‌های درمانی گفته می‌شود که پرداخت آن برعهده خود بیمه‌گذار است و بقیه هزینه‌های درمان را شرکت بیمه پرداخت می‌کند.
مقدار فرانشیز بیمه تکمیلی سامان ۱۰ درصد می‌باشد. به این معنا که هزینه‌های درمانی بیمه‌گذار هرمقداری که باشد حداقل ۱۰ درصد آن باید توسط بیمه‌گذار پرداخت شود. ضمنا اگر شخصی از بیمه پایه خود استفاده نماید در پرداخت خسارت فرانشیز کسر نخواهد شد.
برای مثال هزینه‌های پزشکی فردی ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان شده‌است، از این مقدار پرداخت ۱۰ درصد یعنی ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان برعهده‌ی شخص بیمه‌گذار و پرداخت ۹۰ درصد مابقی یعنی ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا سقف تعهدات بیمه سامان، برعهده او می‌باشد.

شرایط سنی بیمه تکمیلی سامان

بازه‌ی سنی بیمه تکمیلی خانواده سامان از بدو تولد تا ۷۰ سالگی می‌باشد و افراد بیشتر از ۷۰ سال امکان خرید بیمه تکمیلی خانواده سامان را نخواهند داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =