ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه سامان

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی نوعی بیمه از زیر مجموعه های بیمه اشخاص می باشد و یک پوشش اضافه بر بیمه پایه است. این بیمه، هزینه های مختلف خدمات پزشکی و درمانی همچون بستری، جراحی سرپایی، دارو ها و هزینه بیماری که بیمه تامین اجتماعی بخشی از آن را پوشش می دهد، تقبل می کند.

در واقع بیمه درمان تکمیلی یکی از بیمه های مرتبط با سلامتی می باشد و پوشش های زیادی را شامل می شود. هزینه این نوع بیمه، بسته به شرکت های بیمه ای مختلف و پوشش هایی که در بر می گیرد، متفاوت خواهد بود. این نوع بیمه نامه برخی از هزینه های خدمات درمانی همچون هزینه های دندانپزشکی و بینایی که تحت پوشش بیمه پایه نمی باشد را نیز پوشش می دهد.

بیمه تکمیلی انفرادی

بيمه تکمیلی همواره مورد استقبال بين بيمه‌گذاران بوده است و دليل آن هم واضح است!! هر كدام از ما در طول سال گذرمون خواسته يا ناخواسته به پزشك و در نهايت بخش درمان مي‌افتد با توجه به هزينه‌هاي بالاي درمان به خصوص در سال‌هاي اخير نياز به بيمه درمان تکمیلی چند برابر مي‌گردد. خوشبختانه  برای داشتن بیمه تکمیلی دیگر نیاز به وابستگی به شرکت‌ها نیست و بیمه تکمیلی انفرادی این امکان را ایجاد کرده است که هر فرد به طور مستقل و خویش فرما خود را تحت پوشش این بیمه جذاب قرار دهد.

چرا باید بیمه تکمیلی داشته باشیم؟ (مزایای بیمه تکمیلی)

این‌روزها تعداد زیادی از افراد به لطف فعالیت در شرکت‌های خصوصی/دولتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. آن‌ها می‌توانند از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی نیز استفاده کنند.البته که خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی خدمات پایه‌ای درمان بوده و تمامی هزینه‌های درمان را پوشش نمی‌دهند.

در حقیقت این بیمه تنها بخش کوچکی از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد و در این شرایط گرانی دارو و هزینه‌های ویزیت و درمانی این سطح از پوشش کفاف نمی‌دهد…

اما راه حل چیست؟

بیاییم رها شویم از شر هزینه‌هایی که گاهی مجبورمان می‌کند فرش زیر پایمان را نیز بفروشیم! با کمک بیمه تکمیلی دیگر نیازی به نگران بودن نیست! این بیمه علاوه بر خدمات درمان پایه‌ای، بخش زیادی از هزینه‌های درمانی که بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند را جبران می‌کند.

همان‌طور که گفته شد تامین کردن هزینه‌های درمان به یکی از مشکلات مهم در جامعه تبدیل گشته و این موضوع بیمه درمان تکمیلی را به یکی از پرکاربردترین رشته‌های صنعت بیمه معرفی می‌کند.

بیمه تکمیلی انفرادی چه مزایایی دارد؟

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی در پوشش‌های بیمه‌ای زیر خلاصه می‌شود:

  • پرداخت هزینه‌های زایمان
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی
  • پرداخت هزینه‌های جراحی سرپایی
  • پرداخت هزینه‌های درمان عیوب انکساری چشم (تار دیدن تصاویر)
  • جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی خاص
  • پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان
  • عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی

 

بیمه تکمیلی

بيمه تكميلی انفرادی چه تفاوتي با بيمه تكميلی گروهی دارد؟

بيمه تكميلی انفرادی با توجه به طرح انتخابي و تعهدات آن برای جبران هزينه‌هاي بستري بيمارستان، پاراكيلنيك، آزمايشگاه، ليزر چشم، ويزيت و دارو، زايمان و هزينه‌هاي داندانپزشكي و … مي‌باشد. در هر كدام از مواردي كه نامبرده شد سقف تعهدات قيد می‌شود و با وجود آن حق بيمه تعيين مي‌گردد.  معمولا روال در بيمه‌هاي درمان انفرادی برای حق بيمه و هزينه درمان تكميلی انفرادی علاوه بر تعهدات انتخاب شده به سن افرادي كه تحت پوشش قرار  می‌گيرند تفاوت مي‌نمايد. برخی شركت‌های ارائه دهنده بيمه درمان تكميلی انفرادی شرط داشتن بيمه گر اول تامين اجتماعي را دارند و برخی دیگر خیر.
اما تفاوت اصلی بیمه تکمیلی انفرادی این است که: بيمه تكميلی انفرادی برای يك فرد يا خانواده مي‌باشد اما در بيمه تكميلی گروهی برای يك شركت يا گروهی كه برای فعاليتي غير از بيمه درمان دور هم جمع شده باشند صادر می‌شود و تعداد افراد بايد به ۵۰ نفر برسد. همین یک تفاوت مهم همه چیز را روشن می‌کند. در واقع بیمه تکمیلی انفرادی تمام مزایای بیمه تکمیلی گروهی را دارد و ایراد بزرگ آن یعنی وابستگی به یک شرکت را ندارد.جالب است بدانید که با داشتن بیمه درمان تکمیلی انفرادی و در صورت مراجعه به بیمارستان، بیمارستان مکلف می شود که طبق تعرفه های بیمارستانی هزینه را حساب نماید و این اولین برد ما در داشتن بیمه تکمیلی درمان می‌باشد.

محدودیت‌های سنی در بیمه درمان تکمیلی

بیمه‌های اشخاص غالباً دارای محدودیت سنی هستند. یعنی اگر سن متقاضی بیشتر از حد مشخصی باشد، بیمه‌گر او را بیمه نکرده یا با شرایط خاصی ریسک وی را به عهده می‌گیرد. در بیمه درمان تکمیلی نیز این موضوع برقرار است. شرکت‌هایی که بیمه درمان تکمیلی انفرادی ارائه می‌دهند ریسک افراد بالای 70 سال را قبول نمی‌کنند. برای حالت گروهی نیز نرخ بیمه درمان تکمیلی برای افراد تا سن 60 سال یکسان است. برای افراد 61 تا 70 سال 50% این نرخ افزایش می‌یابد. برای افراد بالای 70 سال نیز این نرخ تا 100% افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال اگر نرخ یک بیمه درمان تکمیلی برای افراد زیر 60 سال 20 هزار تومان باشد، برای افراد بین 61 تا 70 سال این نرخ به 30 هزار تومان و برای افراد بالای 70 سال به 40 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. نکته قابل توجه در اینجا این است که این افزایش نرخ‌ها برای گروه‌های بالای 1000 نفر هم وجود ندارد و برای همه افراد یکسان است.

البته توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از شرکت‌های بیمه در دوره‌های زمانی مشخصی این قوانین را به‌صورت درون شرکتی تغییر دهند و محدودیت‌های سنی را در نظر نگیرند یا آن را با نرخی دیگر منظور کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =