ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه عمر بازنشستگی دارد؟

بیمه بازنشستگی

بیمه عمر بازنشستگی دارد؟

بازنشستگی زود هنگام و استفاده از مزایای این بیمه نامه برای همه جذاب می باشد. همه افراد دوست دارند در بازه زمانی کوتاهی به بازنشستگی برسند و در واقع می خواند از طریق داشتن بیمه بازشستگی ماهانه مبلغی را دریافت نمایند. از این رو بیمه بازنشستگی یکی از طرح های جذاب در انواع بیمه عمر می باشد.

شرایط بازنشستگی بیمه عمر

در زبان انگلیسی به طرح‌های بازنشستگی بیمه عمر life insurance retirement plan (LIRP) گفته می‌شود. جالب است بدانید که این طرح در بیمه‌های عمر داخلی هم ارائه می‌شود.

در اغلب کشور‌های دنیا، نهاد‌های تأمین اجتماعی و بیمه‌های عمر در این دوران بیشترین کمک را به افراد می‌کنند تا دغدغه‌های مالی کم‌تری داشته، بتوانند سفر کنند و از زندگی خود لذت بیشتری ببرند ولی در ایران این شما هستید که امروز و با تهیه بیمه عمر و بازنشستگی باید به برای آینده نامعلوم خود برنامه‌ریزی کنید!

از طرفی نمی‌توان گفت که دغدغه اصلی بیشتر افراد به خصوص در ایران، داشتن درآمد کافی برای روز‌های بازنشستگی نیست! چرا که همه ما دوست داریم این نگرانی و دغدغه‌ها را با داشتن یک یا چند بیمه بازنشستگی مناسب، از بین ببریم و در این دوران نگرانی از بابت مخارج مان نداشته باشیم و در واقع تلاش می‌کنیم تا امنیت و آرامش را در زندگی آینده خود تأمین کنیم.

امکان بازنشستگی نیز از مزیت‌های بیمه عمر به حساب می‌آید و در کنار سایر مزایایی که بیمه عمر برای شما به همراه دارد، می‌توانید از بازنشستگی و دریافت مستمری و یا کل اصل و سود پول در انتهای قرارداد بیمه عمر بهره‌مند شوید و شرایط مالی خوبی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

چرا به بیمه بازنشستگی نیاز داریم؟

همه ما روزی دیگر توانایی انجام کار‌های سخت و حتی گاهی کار‌های ساده را نخواهیم داشت و در این زمان، افرادی که تحت پوشش بیمه‌های بازنشستگی و عمر قرار داشته باشند، شرایط متفاوتی را نسبت به سایرین تجربه خواهند کرد.

آن‌ها در این زمان که از همیشه بیشتر به پول و حمایت مالی احتیاج دارند، حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد و این حقوق در کنار حقوق تأمین اجتماعی و یا حقوق سایر ارگان‌ها که کفاف زندگی را نمی‌دهد، می‌تواند شما و خانواده‌تان را کمک کند تا دغدغه‌های مالی به مراتب کم‌تری داشته باشید.

در نظر داشته باشید که اگر شما در سنین میانسالی باشید، احتمالاً فرزندان شما در شرف ورود به دانشگاه، ازدواج یا راه‌اندازی کسب و کار قرار دارند و در این سنین، چه دختران و چه پسران به حمایت خانواده بیشترین نیاز را دارند و این شما هستید که در حال حاضر با فکر کردن و تصمیم‌گیری درست می‌توانید آینده مالی آن‌ها را تا حدود زیادی تأمین کنید.

انواع بیمه بازنشستگی در ایران

بیمه بازنشستگی به صورت کلی ۳ نوع است که شامل موارد زیر می‌شود.

انواع بیمه بازنشستگی:

  • بیمه بازنشستگی دولتی
  • بیمه بازنشستگی خصوصی
  • بیمه عمر

کدام شرکت ها بیمه بازنشستگی دارند؟

همانطور که گفته شد فقط برخی از شرکت های بیمه دارای طرح باز نشستگی هستند. از جمله شرکت های داری طرح مستمری و بازنشستگی می توان به بیمه بازنشستگی سامان ، بیمه بازنشستگی پاسارگاد، بیمه بازنشستگی ایران، بیمه بازنشستگی خاورمیانه ، بیمه بازنشستگی کارآفرین و …. اشاره کرد.

بهترین بیمه بازنشستگی را کدام شرکت بیمه ارائه می کند؟

برای انتخاب بهترین بیمه بازنشستگی در ایران باید مزایا و پوشش ها و شرایط شرکت های بیمه رابررسی نمایید تا بهترین بیمه نامه را انتخاب و خریداری نمایید. البته باید به چند نکته در این انتخاب توجه بیشتری داشته باشید.

  • شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که مستمری و بازنشتگی مادام العمر به شما پرداخت نماید چرا که برخی شرکت ها به مدت محدود مستمری پرداخت می کنند.
  • شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که در سال های گذشته سود مشارکت بالایی را پرداخت کرده باشد. پرداخت سود پایین سرمایه گذاری کم سودی را برای فرد فراهم می کند.
  • شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که محدودیت سنی برای دریافت مستمری نداشته باشد و بتوانید در هر سنی شروع به دریافت مستمری کنید حتی برای کودکانتان.

 

بیمه

محاسبه حقوق بازنشستگی بیمه زندگی

به صورت کلی بیمه‌های مستمری و بازنشستگی، شامل دو مرحله می‌شوند: مرحله نخست مرحله انباشت یا همان دوره‌ای است که بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه برای پس انداز اقدام می‌کند و مرحله دوم نیز وقتی است که پرداخت‌های ماهیانهِ مبلغ مستمری به بیمه‌گذار در دستور کار شرکت بیمه قرار می‌گیرد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در دوران بازنشستگی حداقل به ۷۰ الی ۸۰ درصد از درآمد پیش از بازنشستگی خود احتیاج خواهید داشت تا روند عادی زندگی خود را حفظ کنید. البته با توجه به اهدافی که برای دوران بازنشستگی خود دارید، امکان دارد به میزان درآمد کم‌تر یا بیشتری احتیاج پیدا کنید. همچنین امکان دارد در دوران بازنشستگی هزینه‌های شما تا حدود زیادی کاهش پیدا کند!

برای مثال به جای دو ماشین، از یک ماشین استفاده کنید تا هزینه‌های رفت و آمد شما کاهش پیدا کند و از همه مهم‌تر اینکه در دوران بازنشستگی دیگر به پس انداز برای دوران بازنشستگی احتیاجی ندارید! از طرفی امکان دارد دوران بازنشستگی هزینه بر هم باشد چرا ممکن است افراد بازنشسته صاحب نوه و نتیجه باشند و تعداد افراد خانواده شان بیشتر شده و بعنوان خانه امن فرزندان، پذیرایی از همه اعضاء خانواده، به هزینه های زندگی بیافزاید. ولی به صورت کلی میزان دریافتی شما در زمان بازنشستگی بسیار حائز اهمیت است.

اما سؤال اصلی اینجاست که محاسبه حقوق بازنشستگی بیمه عمر به چه صورت انجام می‌شود و این موضوع به چه عواملی بستگی دارد؟ در پاسخ باید گفت که به صورت کلی تعیین مبلغ پرداخت‌های ماهانه به بیمه‌گذار به چندین عامل وابسته است که این عوامل به شرح زیر هستند.

عوامل تعیین مبلغ حقوق بازنشستگی بیمه عمر

 

  1. مدت قرارداد
  2. درصد افزایش سالانه
  3. حق بیمه پرداختی ماهانه
  4. سرمایه بیمه نامه
  5. سودی که شرکت بیمه‌ به سپرده شما می پردازد

نکته: به صورت کلی هر چقدر این بیمه نامه‌ها بلندمدت‌تر باشند، پرداخت سود به اندوخته و افزایش حقوق سالانه و سود بیمه عمر بیشتر خواهد شد. پس در خرید بیمه‌های بازنشستگی باید این موارد را حتماً در نظر داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =