ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیمه سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیشتر افراد جامعه، بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، سلامت و… دارند. اما این بیمه‌ها معمولا بخش ناچیزی از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهند. برای رفع این مشکل بیمه‌های تکمیلی بوجود آمدند. این بیمه‌ها ریسک مالی بالایی برای شرکت‌های بیمه دارند؛ به همین دلیل در اکثر شرکت‌ها به صورت گروهی عرضه می‌شوند. شرکت بیمه سامان از این امر مستثنی است. اگر شاغل نیستید، اما قصد خرید بیمه تکمیلی دارید ما به شما بیمه تکمیلی انفرادی سامان را پیشنهاد می‌دهیم.

بیمه تکمیلی سامان چیست؟

بیمه تکمیلی سامان یک گزینه مناسب برای جبران هزینه‌های بیماری، جراحی و بستری است که در سه دسته کلی قرار می‌گیرد:

  • بیمه تکمیلی گروهی

یکی از طرح‌های بیمه تکمیلی سامان برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند، بیمه تکمیلی گروهی است. این بیمه درواقع قراردادی است که میان شرکت بیمه سامان و سازمان هدف بسته می‌شود. یکی از شرایط بیمه تکمیلی گروهی این است که همه متقاضیان باید تحت یک پوشش بیمه مانند تامین اجتماعی، سلامت یا نیروهای مسلح قرار داشته باشد.

همچنین شرکت‌های کوچک و تازه‌کار که تعداد کارمندان آن‌ها از 50 نفر کمتر است؛ می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی سامان بهره‌مند شوند. نکته مهم این است که پوشش‌های بیمه تکمیلی سامان در این مورد با شرکت‌های بزرگ تفاوتی ندارد و خانواده‌های کارکنان نیز می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

  • بیمه تکمیلی خانوادگی سامان

به دلیل اینکه همه افراد نمی‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنند؛ بیمه سامان امکانی را به نام بیمه درمانی تکمیلی خانوادگی فراهم کرده است. در این نوع بیمه سرپرست خانوار می‌تواند خود و افراد تحت تکفل را برای جبران هزینه‌های درمانی بیمه کند.

  • بیمه تکمیلی انفرادی سامان

در حال حاضر بیمه سامان یکی از معدود شرکت‌هایی است که امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را به‌صورت انفرادی فراهم کرده است. برای این منظور، شرکت بیمه سامان 6 طرح معرفی کرده است که سقف تعهدات بیمه تکمیلی و حق بیمه سالیانه در هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

 

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

اگر فرد شاغل باشد؛ از طریق سازمان/ اداره/ شرکتی که فعالیت دارد، امکان خرید این بیمه‌ها برایش فراهم می‌شود. اما اگر فرد شاغل نباشد چه؟ همان‌طور که اشاره شد، اکثر شرکت‌ها بیمه تکمیلی را به صورت گروهی ارائه می‌دهند. شرکت بیمه سامان شرایطی را فراهم کرده‌است که شما می‌توانید به صورت انفرادی از این خدمت بهره‌مند شوید. برای دریافت این بیمه‌نامه درمان شرکت بیمه سامان، قاعدتا لازم است حق‌بیمه بالاتری بپردازید. این بیمه‌نامه طرح‌ها و پوشش‌های متنوعی دارد. حق‌بیمه و میزان خسارت پرداختی بیمه تکمیلی سامان، به نوع طرح، سن بیمه‌شده و سقف پوشش انتخابی او وابسته است.

پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان هزینه‌های زیر را پوشش می‌دهد:

  1. جبران هزینه‌های بیمارستانی: بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادپوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  2. پوشش هزینه‌های جراحی‌های تخصصی: سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان با احتساب بند ۱: منظور هزینه‌های بیمارستانی است.- نکته: جراحی ستون فقرات تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.
  3. جبران هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی: شکسته‌بندی، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  4. پوشش ویزیت و دارو
  5. جبران هزینه‌های پاراکلینیکی گروه اول: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، دانسیتومتری، انواع آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، ام‌آرآی، استرس اکو
  6. پوشش هزینه‌ های پاراکلینیک گروه دوم: نوار عضله، نوار مغز، شنوایی سنجی، آنژیوگرافی چشم، بینایی‌سنجی، تست تنفسی، تست ورزش، نوار مثانه، مانیتورینگ قلب
  7. پوشش هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی: آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی.
  8. جبران هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  9. جبران هزینه‌های زایمان
  10. پوشش هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری: میکرو اینجکشن، ZIFT، GIFT، IUI و…
  11. درمان عیوب انکساری دو چشم
  12. جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی: این بیمه‌نامه خدمات زیبایی دندان را پوشش نمی‌دهد. مواردی چون: ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  13. پوشش هزینه خرید سمعک

 

بیمه سامان

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان برای زایمان برابر 9 ماه و برای بیماری‌های مزمن برابر 3 ماه است؛ درنتیجه شما تا پیش از گذشت این دوره از خرید بیمه، نمی‌توانید از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنید.

شرایط سنی بیمه‌شدگان بیمه سامان

بیمه تکمیلی سامان برای همه افراد از بدو تولد تا سن هفتاد سالگی، امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیلی این شرکت را فراهم کرده است. اما پس از گذشت این مدت، امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای افراد وجود ندارد.

فرانشیز بیمه تکمیلی سامان

هزینه‌های درمان در بیمه تکمیلی سامان با توجه به حق فرانشیز بیمه تکمیلی محاسبه می‌شوند. در این نوع بیمه، فرانشیز معمولا برابر 10 درصد است؛ درنتیجه پرداخت ده درصد از هزینه‌های درمان بر عهده بیمه‌شده خواهد بود.

استثنائات بیمه تکمیلی سامان

در همه بیمه‌های تکمیلی ازجمله بیمه تکمیلی سامان، مواردی به‌عنوان هزینه‌های پزشکی خارج از پوشش بیمه تکمیلی یا استثنائات شناخته می‌شوند. این موارد عبارت‌اند از:

  • عمل‌های غیرمجاز در مطب
  • عمل‌های مربوط به چاقی مانند اسلیو معده
  • تعویض مفصل زانو
  • آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی
  • خسارت‌های ناشی از جنگ و شورش
  • فعل‌وانفعالات هسته‌ای
  • عیوب مادرزادی
  • عقیم‌سازی
  • چک‌آپ

مراحل دریافت خسارت بیمه تکمیلی

بیمه‌شدگان در بیمه سامان می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه به یکی از مراکز درمان طرف قرارداد بیمه تکمیلی سامان مراجعه کنند. این معرفی‌نامه را می‌توان به مراجعه حضوری به دفترهای بیمه یا به‌صورت آنلاین دریافت کرد. در این صورت تنها ملزم به پرداخت فرانشیز بیمه درمانی هستند.

اما اگر بدون معرفی‌نامه به یکی از مراکز درمان طرف قرارداد بیمه سامان یا یک مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه کردید؛ باید پس از اتمام فرایند درمان، مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه تکمیلی را به یکی از دفاتر بیمه ببرید.

در این حالت شما باید همه هزینه‌های درمان را پرداخت کنید و در انتها مدارک پزشکی و فاکتور مهرشده را به واحد خسارت این شرکت تحویل دهید. درنتیجه هزینه‌های شما متناسب با قرارداد بیمه سامان جبران خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =