ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه تکمیلی انفرادی سامان طرح عقیق

بیمه

بیمه تکمیلی انفرادی سامان طرح عقیق

بیمه سامان بیمه درمانی تکمیلی انفرادی (خانواده) خود را در چهار طرح متنوع و با فرانشیز های متفاوت، به مشتریان خود ارائه می دهد. لذا متقاضیانِ این بیمه نامه می توانند با توجه به نیاز و بودجه خود نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

نکته: تهیه بیمه درمان تکمیلی به شرط سلامت می باشد و باید پرسشنامه سلامت در نهایت صداقت پاسخ داده شود. پرسشنامه توسط پزشک معتمد شرکت بررسی می گردد و در صورتیکه مشکلی وجود داشته باشد یا آن مورد از موارد تحت پوشش حذف گشته (مورد مذکور استثناء می گردد) و بیمه نامه صادر می شود و یا (در مواردی مانند سرطان ها و ..) رد می شود. در صورت کتمان حقیقت، شرکت بیمه حقِ ابطال بیمه نامه را دارد.

شرکت بیمه سامان یکی از چند شرکت محدودی است که بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی و در ۶ طرح مختلف به بیمه گذاران خود ارائه می نماید. هر فردی بر اساس انتخاب خود می‌تواند یکی از انواع طرح‌های بیمه تکمیلی سامان را با تعهدات و پوشش های مختلف انتخاب و خریداری نماید.

 

انواع بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان به سه گروه عمده تقسیم می‌شود:

  1. بیمه تکمیلی گروهی سامان
  2. بیمه تکمیلی خانواده سامان
  3. بیمه تکمیلی انفرادی سامان

شرکت بیمه سامان یکی از چند شرکت محدودی است که بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی و در ۶ طرح مختلف به بیمه گذاران خود ارائه می نماید. هر فردی بر اساس انتخاب خود می‌تواند یکی از انواع طرح‌های بیمه تکمیلی سامان را با تعهدات و پوشش های مختلف انتخاب و خریداری نماید.

فرانشیز بیمه درمان تکمیلی سامان

در همه انواع بیمه نامه فرانشیز، سهم بیمه‌گذار از هزینه‌های درمانی بوده و مبلغی است که شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت آن ندارد. در واقع هر چه فرانشیز بیمه تکمیلی کمتر باشد شما برای جبران هزینه‌های بیشتری می‌توانید از بیمه استفاده کنید.یکی از بیمه نامه هایی که باید در زمان خرید آن به میزان فرانشیز آن باید دقت کرد بیمه درمان تکمیلی می باشد. فرانشیز بیمه تکمیلی معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی است. این مقدار در بیمه سامان به حداقل خود یعنی ۱۰ درصد می‌رسد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان چقدر است؟

همانطور که می دانیم دوره انتظار، مدت زمانی است که پوشش‌های بیمه به اصطلاح غیرفعال هستند یعنی بیمه شده در این مدت نمی‌تواند از پوشش‌های بیمه نامه اش استفاده کند. مدت انتظار بلافاصله بعد از خرید بیمه تکمیلی شروع می‌شود و تا چند ماه بسته به نوع پوشش بیمه ادامه پیدا می‌کند و بعد از سپری شدن این دوره پوشش‌های بیمه قابل استفاده می‌شوند. از جمله پوشش‌هایی که دوره انتظار دارند می‌توانیم به پوشش زایمان و پوشش های جراحی و بستری و پوشش بیماری های مزمن اشاره کنیم که دوره انتظار زایمان در بیمه سامان ۹ ماه و دوره انتظار جراحی و بستری ۳ ماه است.

نکته۱: اگر قصد خرید بیمه تکمیلی سامان و استفاده از پوشش زایمان را دارید به شما توصیه می‌کنیم یک سال قبل از استفاده از این پوشش، نسبت به خرید خود اقدام کنید.

نکته ۲: در بیمه‌های درمان گروهی با افزایش تعداد اعضا دوره انتظار کمتر می‌شود، دوره انتظار برای گروه‌های زیر ۲۵۰ نفر ۹ ماه و از ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر ۶ ماه و برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر این دوره حذف می‌شود.

مدت زمان و مراحل پرداخت خسارت

زمانبندی پرداخت خسارت بعد از تشکیل پرونده در بیمه سامان در صورت کامل بودن مدارک در خسارت‌های بیمه درمان تکمیلی سامان برای هزینه‌های پاراکلینیکی حداکثر ۷ روزاداری وهزینه‌های بیمارستانی حداکثر ۱۴ روز اداری می‌باشد.

همچنین مراحل دریافت خسارت به صورت زیر می‌باشد:

  • اعلام کتبی خسارت از طرف ‌بیمه‌گذار در فرم مربوطه
  • ثبت و تشکیل پرونده خسارت توسط ‌بیمه‌گر
  • جمع آوری مدارک اولیه جهت تشکیل پرونده و بررسی آن
  • بررسی و ارزش گذاری هزینه نقص عضو توسط پزشک معتمد
  • رسیدگی و ارزیابی خسارت پس از کارشناسی و تکمیل مدارک و تعیین حدود تعهدات ‌بیمه‌گر
  • محاسبه خسارت
  • صدور حواله خسارت

طرح‌های بیمه انفرادی سامان

شرکت بیمه سامان بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود را در ۶ طرح زیر و در قالب تعهدات مختلف ارائه می‌دهد. طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی سامان به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. طرح نسیم سامان
  2. مهر سامان
  3. سروش سامان
  4. شمیم سامان
  5. وصال سامان
  6. عقیق سامان

طرح عقیق سامان در بین انواع بیمه تکمیلی سامان ارزان‌ترین حق بیمه را دارد و بیشترین سقف تعهدات در طرح افرای سامان است که پوشش‌های کاملی نسبت به سایر طرح ها دارد.

طرح عقیق سامان

این طرح اولین طرح از طرح های بیمه تکمیلی انفرادی می باشد، طرح عقیق  برای افرادی مناسب است که هزینه های سالانه درمانی آنها خیلی بالا نیست اما نسبت به سه طرح دیگر تعهیدات کمتری را پوشش میدهد.

بیمه سامان

 

پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی سامان

تعهدات و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان به صورت دسته بندی زیر ارائه می‌شود که سقف تعهدات در هر طبقه از دسته‌بندی بر اساس طرح انتخابی و خریداری شده از طرف بیمه شونده متفاوت است:

هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانیف، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود وDa careاعمال جراحی تخصصی سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع شامل گامانایف، قلب، پیوندریه، کبد، کلیه و مغز استخوان با احتساب بند۱ (به استثناء دیسک ستون فقرات)

هزینه‌های پاراکلینیکی شامل : سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام.آر.آی،اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوارعضله، نوارعصب، نوارمغز، نوارمثانه، شنوائی سنجی، بینائی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم

هزینه‌های جراحی های مجاز سرپایی مانند: شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزردرمانی

جبران هزینه های خدمات آزمایشگاهی شامل: آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوارقلب و فیزیوتراپی

جبران هزینه های آمبولانس شهری و بین شهری

هزینه های زایمان اعم از طبیعی و سزارین

جبران هزینه های ویزیت و دارو (داروهای مجاز کشور )

جبران هزینه های دندان پزشکی ( به جز ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه )

جبران هزینه های درمان نازایی و ناباروری

جبران هزینه های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری دو چشم

هزینه خرید سمعک

 

بیمه سامان

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی سامان

 

الزام نبودن داشتن بیمه پایه از قبیل تأمین اجتماعی و خدمات درمانی و … برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی از مهمترین مزایای این بیمه نامه است و بیمه گذاری که فاقد بیمه گر پایه است می تواند بدون محدودیت با پرداخت ۱۸ درصد اضافه نرخ هر طرحی را که می‌خواهد را در این بیمه نامه داشته باشد.

ارائه بیمه انفرادی که ماهیت اصلی این بیمه نامه است و هر فرد می تواند به تنهایی اقدام به خرید بیمه تکمیلی نماید از دیگر مزایای بیمه تکملی انفرادی است، چراکه ارائه بیمه تکمیلی به صورت انفرادی بسیار محدود در حال انجام می باشد.

هر فرد می تواند از بین طرح های مختلف، طرح بیمه ای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید.

چکابی قبل از عضویت برای فرد متقاضی انجام نمی گیرد و وضعیت سلامت هر یک از متقاضیان  با تکمیل فرم پرسشنامه سلامت بررسی می‌شود. بنابراین بیمه‌گذار ابتدا فرم پرسشنامه سلامت را تکمیل می‌کند و در حالت عادی نیاز به چکاپ و انجام معاینات برای بیمه‌شدگان وجود ندارد.

 

حق بیمه طرح‌های سامان برای سنین مختلف به چه صورت است؟

برای تهیه بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان، ۴ بازه سنی توسط شرکت  بیمه سامان تعریف شده که هر طبقه سنی برای هر طرح حق بیمه جداگانه ای را پرداخت می نماید. طبقه‌های سنی و طرح های بیمه ای به صورت جدول زیر می‌باشد که شما می‌توانید با بررسی جدول زیر بر اساس سن فرد و طرح انتخابی وی حق بیمه درمان را مشاهده نمایید:

 

حق بیمه سامان

 

مزایای بیمه تکمیلی انفرادی طرح عقیق سامان:

بیمه تکمیلی انفرادی اجبار برداشتن یک طرح واحد برای همه افراد یک سازمان را از بین برده و از این لحاظ برتری قابل ملاحظه ای نسبت به بیمه تکمیلی گروهی دارد.

طرح عقیق بیمه سامان را میتوان برای یک خانواده خریداری نمود یا حتی به صورت انفرادی برای یک شخص خریداری نمود این طرح یکی از کاملترین طرح های بیمه تکمیلی خانواده است.

 

جدول تعهدات طرح عقیق بیمه تکمیلی سامان :

بیمه تکمیلی انفرادی طرح عقیق سامان شامل چه پوشش های بیمه ای  است ؟

در بیمه تکمیلی انفرادی سامان طرح عقیق پوشش جراحی ها و بستری تا سقف 75 میلیون تومان در مراکز مختلف خصوصی تحت پوشش قراردارد. شما میتوانید هم از مراکز طرف قرارداد و هم از مراکز غیر طرف قرارداد تا سقف پوشش های بیمه تکمیلی خود استفاده نمایید .

 

هزینه طرح بیمه تکمیلی انفرادی سامان طرح عقیق به چه صورت است :

در این بیمه نامه با قیمت مناسب برای هر نفر برای تمام رده های سنی تا 70 سال برای بهره برداری شما مشتریان عزیز موجود است .

 

برای خانواده های بالای 3 نفر 15 درصد تخفیف لحاظ میگردد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =