ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

انواع بیمه مسئولیت مدنی و هزینه

بیمه

انواع بیمه مسئولیت مدنی و هزینه

بیمه مسئولیت یک بیمه نامه کاربردی برای اکثر افراد است که خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می دهد. این بیمه نامه معمولا توسط کارفرمایان خریداری می شود، زیر می تواند خسارت های وارد شده به کارکنان را جبران نماید.

بیمه مسئولیت مدنی

اگر شخصی عمدا یا در نتیجه بی‌احتیاطی، لطمه‌ای وارد کند به جان، مال یا سلامتی یا هر حق دیگری که قانون برای افراد ایجاد کرده، و آن لطمه باعث ضرر مادی یا معنوی دیگر شود، آن شخص مسئول پرداخت خسارت عمل خود است. وقتی کسی مسئول شناخته شود و مجبور به جبران آن صدمه شود، عملاً باید از دارایی خود آن خسارت را پرداخت کند. اگر زیان‌زننده، توانایی پرداخت خسارت به زیان‌دیده را نداشته باشد، در این هنگام، بیمه مسئولیت مدنی این ناتوانی را جبران می‌کند و هزینه را پرداخت می‌کند.

چه زمانی شما مسئول پرداخت خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث می باشد؟

  • در صورتی کوتاهی و سهل انگاری شما باعث وارد شده آسیب به اشخاص دیگر شود، مسئولیت مدنی پرداخت خسارت های وارد شده به این افراد، بر عهده شما می باشد.
  • در صورتی که فعالیت شما باعث وارد شدن آسیب به اشخاص دیگر شود، مسئولیت پرداخت خسارت های وارد شده به این افراد برعهده شما خواهد بود.

 

بیمه

 

پوشش های بیمه مسئولیت مدنی عبارت هستند از:

  • حوادثی که منجر به نقص عضو گردد.
  • حوادثی که منجر به فوت شود.
  • حوادثی که منجر به خسارت های پزشکی شود.

در ادامه به صورت جداگانه در مورد هر کدام از این پوشش ها توضیح داده شده است:

غرامت فوت: در صورتی که شخص بیمه گذار باعث فوت شخص دیگری شود، بیمه مسئولیت مدنی غرامت فوت شخص را به ذی نفعان یا وراث قانونی شخص فوت شده پرداخت خواهد کرد.

غرامت نقص عضو: در صورتی که بیمه گذار باعث نقص عضو یا از کارافتادگی کامل و دائم اشخاص ثالث شود، شرکت بیمه گر، مسئول پرداخت این خسارت ها می باشد.

هزینه های پزشکی: در صورتی که بیمه گذار باعث وارد شدن خسارت و صدمه به اشخاص ثالث شود و فرد آسیب دیده نیاز به فورت های پزشکی داشته باشد، بیمه مسئولیت مدنی هزینه های پزشکی شخص اسیب دیده را پرداخت خواهد کرد.

بیمه مسئولیت مدنی چه خسارت هایی را پوشش نمی دهد؟

  • خسارت هایی که مشخص شود عمدی در کار است.
  • خسارت هایی که مشخص شود نفعی در کار است.
  • خسارت های ناشی از شرکت در شورش، جنگ، بلوا و …
  • خسارت های ناشی از انجام اعمال مجرمانه.
  • خسارت های ناشی از فعالیت های هسته ای و رادیو اکتیو.
  • خسارت های ناشی از تقلب بیمه گذار.
  • خسارت هایی که خارج از مرز ایران باشد.

انواع متداول بيمه های مسئوليت مدنی 

 بيمه مسئوليت مدنی كارفرما در قبال كاركنان ،بيمه مسئوليت مدني حرفه اي پزشكان و پيراپزشكان،بيمه مسئوليت مدني شركت هاي مسافرتي،بيمه مسئوليت مدنی مديران مجموعه های ورزشي ،بيمه نامه مسئوليت مدني دارندگان و نگهدارندگان آسانسور در مقابل استفاده كنندگان از آن،بیمه مسئولیت شرکتـهای گـاز و توزیع  نیروی برق در قبال اشخاص ثالث و مشترکین،بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین طراح، محاسب، بیمه مسئولیت مجری و ناظر ساختمانی،بیمه مسئولیت مدنی جامع شهرداری، بیمه مسئولیت مدنی مدیران هتل و مهمانپذیرها

بیمه مسئولیت مدنی فردی/خانواده

عبارت است از جبران خسارتهاي بدني و يا مالي وارده به اشخاص ثالث در نتيجه اعمال غير عمدي مانند خطا، تقصير، غفلت، مسامحه يا قصوربيمه گذار/ بيمه شده ناشي از خطرات مندرج در شرايط خصوصي بيمه نامه در جريان فعاليت هاي زندگي روزمره (غير از فعاليت هاي شغلي، حرفه اي، تجاري و…)، که بيمه گذار براساس نظريه کارشناس بيمه گر و در صورت لزوم راي مراجع قضايي، مسئول جبران خسارت شناخته شود.

هزینه بیمه مسئولیت مدنی

قیمت و نرخ بیمه مسئولیت مدنی ثابت نیست و بستگی به موارد مختلفی دارد. در صورتی که شما می خواهید از هزینه بیمه مسئولیت مدنی مطلع شوید باید حتما شرایط خود را به شرکت بیمه گر اعلام کنید تا نرخ حق بیمه نامه مشخص شود.

برخی از مواردی که در هزینه بیمه مسئولیت مدنی تاثیرگذار است عبارت هستند از:

شغل بیمه گذار: یکی از مهمترین موارد در تعیین نرخ این بیمه نامه، شغل بیمه گذار است. روشن است هرچه بیمه گذار در شغل خطرناک تری فعالیت داشته باشد، باید حق بیمه بالاتری را پرداخت کند.

محل کار بیمه گذار: از دیگر مواردی که قبل از خرید بیمه مسئولیت مدنی برای تعیین نرخ بیمه نامه بررسی می شود، محل فعالیت بیمه گذار است، این مورد نیز یکی از موارد مهم در تعیین نرخ بیمه نامه می باشد و تاثیر چشمگیری در قیمت بیمه مسئولیت مدنی دارد.

سقف پوشش ها: سقف پوشش های بیمه نامه تاثیر مستقیمی در هزینه بیمه مسئولیت مدنی دارد، به صورتی که اگر شما تمایل به انتخاب سقف های بالا داشته باشد، باید حق بیمه بیشتری را نیز پرداخت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =