ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه مسئولیت مدنی پیمانکاران

بیمه سامان

بیمه مسئولیت مدنی پیمانکاران

انواع بيمه‌های مسئوليت

 

تنوع بيمه‌ مسئوليت بسيار زياد است اما می‌توان آن‌ها را به پنج دسته كلی تقسيم بندی كرد كه عبارتند از :

  • بيمه مسئوليت كارفرما در قبال كاركنان
  • بيمه مسئوليت حرفه‌ای
  • بيمه مسئوليت مدنی عمومی
  • بيمه مسئوليت مدنی توليدكنندگان كالا در قبال استفاده كنندگان و اشخاص ثالث
  • بيمه مسئوليت مدنی ناشی از اجرای قرارداد

بيمه مسئوليت كارفرما در قبال كاركنان

كليه كارفرمايان طبق قانون در مقابل خطرات، مسئول رعايت ايمنی و حفاظت كارگران و كاركنان شاغل در محدوده كاری هستند و چنانچه خطری برای هر يك از افراد رخ دهد، بيمه‌گر مسئول جبران خسارت غرامت فوت، نقص عضو و هزينه پزشكی می‌باشد. بيمه‌نامه مسئوليت كارفرما در قبال كاركنان به عنوان جانشين از طرف كارفرما براي صورتی است که كارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده خواهد بود.

بيمه مسئوليت كارفرمايان واحدهای خدماتی، توليدی و صنعتی، پيمانكاران پروژه‌های عمرانی و سازندگان ساختمان را در بر می‌گیرد.

معرفی بیمه نامه بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ناشی از اجرای پروژه های عمرانی

در این بیمه نامه، مسئولیت مدنی بیمه‌ گذار در مقابل کارکنان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. بدین معنی که چنانچه کارکنان در حین انجام کار، در محل معین و به دستور کارفرما دچار خسارت بدنی گردند و مسئولیت کارفرما همچنین محرز گردد خسارت وارده جبران می شود که شامل خسارتهای بدنی(فوت، نقص عضو و هزینه‌ های پزشکی) است.

این بیمه نامه را تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی شامل مالکان و صاحبان کارخانجات، کارگاه های تولیدی، تعمیراتی و خدماتی و نیز مجریان پروژه های عمرانی و ساخت و ساز بناهای مسکونی و تجاری و . . . می‌توانند تهیه کنند. این بیمه نامه تمامی کارکنان شاغل مشتمل بر رسمی، پیمانی، روزمزد، قراردادی که به صورت تمام وقت و یا پاره‌وقت در محل مورد نظر فعالیت دارند را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

در این بیمه نامه تمامی پرسنل تحت امر کارفرما یا پیمانکار در قبال خسارات بدنی شامل غرامات فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی، در صورت وقوع حوادث در محیط کارگاه و بر پایه نیروی کار و نوع فعالیت، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

منظور از پروژه های عمرانی؛ پروژه هایی هست که اجرای آن نیاز به دریافت پروانه ساخت از شهرداری نداشته و تابع قوانین و مقررات دیگری است. این پروژه ها عمدتاً جنبه کلان و ملی داشته، دارای ردیف بودجه بوده و دارای کارفرما ویا صاحبکار جداگانه‌ای است و اجرای آن توسط پیمانکار صورت می‌پذیرد. بطور مثال پروژه های خطوط لوله نفت و گاز، تونل سازی، سد و پل سازی، شبکه های آب و فاضلاب، خطوط انتقال نیرو و امثال هم را می‌توان در قالب پروژه های عمرانی قرارداد.

 

بیمه سامان

 

مراحل صدور

1.دریافت درخواست مشتری مبتنی بر صدور بیمه نامه مسئولیت و تکمیل فرم پیشنهاد

2. پرداخت حق بیمه توسط بیمه‌ گذار

3. صدور بیمه نامه مربوطه

4. تحویل بیمه نامه به بیمه‌ گذار

مدارک لازم

  • مدارک برای صدور بیمه نامه تنها کارت ملی برای احراز هویت بیمه‌ گذار است.
  • انجام بازدید توسط کار شناس بیمه گر‌(در صورت نیاز).

تعهدات بیمه گر :

  1. جهت صدور بیمه نامه ، حداقل و حداکثر تعهد قابل ارائه توسط بیمه گر برای خسارات فوت و صدمات جسمانی برای هر نفر مطابق این تعرفه منحصراً دیه مصوب ماه های عادی و حرام سال صدور بیمه نامه خواهد بود .
  2. حداکثرتعهد قابل ارائه برای هزینه پزشکی ناشی ازحوادث موضوع این بیمه برای هر نفر در هر حادثه طبق این تعرفه 500،000،000 ریال خواهد بود اما با توافق بیمه گر این مبلغ می تواند حداکثر تا 10% دیه ماه حرام افزایش یابد . ضمناً فرانشیز هزینه های پزشکی 10% هر خسارت و حداقل 500،000 ریال خواهد بود .

سقف تعهد بیمه گر :

  1. حداکثر تعهد قابل ارائه توسط بیمه گر در طول مدت بیمه نامه معادل ضریب نیروی کار محاسبه شده خواهد بود و حداکثر تعهدات در طول مدت بیمه نامه از 20 برابر تجاوز نخواهد کرد . در صورت درخواست بیمه گذاربرای سقف تعهد بیشتر از 20 برابر با توافق بیمه گر این درخواست قابل ارائه می باشد .
  2. در صورتی که حداکثر نیروی کار اعلام شده از سوی بیمه گذارکمتر یا مساوی 10 نفر باشد ،حداکثر سقف تعهد قابل ارائه در طول مدت بیمه نامه 5 برابر خواهد بود . در صورت درخواست بیمه گذاربرای سقف تعهد بیشتر از 5 برابر اخذ مجوز از اداره فروش بيمه هاي مسئوليت مرکز الزامیست .

مدت بیمه نامه :

مدت بیمه نامه یکساله بوده، در صورت درخواست بیمه گذاربرای مدت کمتر از یکسال، حق بیمه براساس جدول تعرفه کوتاه مدت محاسبه می گردد.

تبصره : صدور بيمه نامه براي مدت بيشتر از يكسال در صورت توافق با بیمه گر طبق شرایط خاص امکانپذیر می باشد .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =