ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
ورود / ثبت نام

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

بیمه عمر طرح سامانیار

بیمه سامان

بیمه عمر طرح سامانیار

بیمه سامان یکی از شرکت‌های موفق در زمینه ارائه بیمه عمر است که در سال‌های اخیر با افزایش فروش بیمه عمر خود به رتبه بالایی در میان سایر شرکت‌های بیمه مطرح دست یافته است. بیمه عمر سامان بر اساس یک مدل شناخته شده جهانی‌ طراحی شده که در سراسر جهان یکی از پرطرفدارترین بیمه‌های عمر است.

بیمه عمر، یکی از بیمه‌نامه‌هایی است که بیمه‌گزاران آن را به عنوان یک پشتیبان مالی برای آینده می‌شناسند. از بیمه عمر با عناوین دیگری مانند بیمه آتیه، بیمه زندگی و بیمه آینده‌ساز نیز یاد می‌شود.

بیمه عمر در ایران بر خلاف سایر کشورها محبوبیت زیادی ندارد. یکی از دلایل این موضوع آگاهی نداشتن نسبت به بیمه عمر و شرایط آن است.

یکی از اصلی ترین مزایای بیمه عمر، اندوخته صندوق است. درواقع بیمه عمر بیمه نامه ای است که شما با پرداخت مبلغی به انتخاب خود سالیانه به بیمه سامان پرداخت می کنید که بیمه سامان بخشی از آن را بابت هزینه پوشش های بیمه ای برداشته و مابقی را در حسابی به اسم اندوخته صندوق برایمان سرمایه گذاری میکند.
خوب سرمایه گذاری باید سود هم داشته باشد، بیمه سامان دقیقا همین کار را میکند. طی چند سال گذشته بیمه سامان بین 16 تا 58 درصد در همین سرمایه گذاری ها روی اندوخته های بیمه عمر پرداخت کرده است.
مبلغ این سودها به اندوخته صندوق اضافه شده و سالهای بعد با جمع این مبالغ و حق بیمه های سال های بعد سرمایه گذاری شده و باعث میشه که به این اندوخته ها اصطلاحا سود مرکب تعلق بگیره و این اندوخته ها به صورت تصاعدی اضافه بشوند.

 

بیمه عمر

بیمه عمر سامان یار چیست؟

بیمه عمر سامان یار یا سامانیار در واقع زیر مجموعه بیمه عمر و تشکیل سرمایه شرکتِ بیمه سامان محسوب می شود که علاوه بر پوشش های متنوعِ این بیمه نامه، با ارائه پوشش بازنشستگی، آن هم با شرایط متنوع، امکانی جدید را برای مشتریانِ خود فراهم نموده است. سامان‌یار یکی از جدیدترین انواع بیمه عمر سامان می‌باشد که دارنده این بیمه نامه می‌تواند حق بیمه را یکجا پرداخت کرده و از همه پوشش های بیمه نامه استفاده نماید.

طرح سامان‌یار چیست؟

سامان‌یار یکی از انواع بیمه عمر سامان می باشد که در کنار پوشش‌های بیمه ای، امکان دریافت مستمری را برای بیمه گذاران فراهم کرده است. این طرح از بهمن ماه ۱۴۰۲ ارائه شده است. در این طرح بیمه ای بیمه گذار یکجا حق بیمه چند سال بیمه نامه را پرداخت کرده و در پایان مدت بیمه نامه می‌تواند اندوخته بیمه نامه را یکجا دریافت نماید.

پوشش های بیمه ای سامانیار عبارتند از:

  1. فوت به هر علت
  2. فوت حادثی
  3. هزینه های پزشکی بر اثر حادثه
  4. از کارافتادگی ناشی از حادثه
  5. معافیت از پرداخت حق بیمه
  6. درآمد از کارافتادگی
  7. بیماری های خاص

پوشش بازنشستگی بیمه سامان یار به چه صورت است؟

تفاوت بیمه سامان یار با بیمه عمر و تشکیل سرمایه، در واقع همین پوشش بازنشستگی این بیمه نامه می باشد. در بیمه عمر سامانیار، پرداختِ حق بیمه به صورت یکجا برای بازه زمانیِ مشخصی که حداقل 5 سال می باشد، صورت می پذیرد. بعد از سپری شدنِ مُدت زمانِ بیمه نامه، اندوخته بیمه گذار به صورت مستمری یا یکجا قابل دریافت می باشد.

نحوه دریافت مستمری چگونه است؟

حداقل بازه زمانی قراردادِ بیمه نامه برای بازنشستگی، 5 سال می باشد. همچنین دریافت مستمری به 3 صورتِ 1 مستمری مادام العمر، 2 مستمری موقتی قطعی (مدت معین) ،3 مستمری موقت به شرط حیات ، انجام می پذیرد.

مستمری مادام العمر

  1. بیمه گر (شرکت بیمه) تا زمانیکه بیمه شده در قید حیات باشد موظف به پرداخت مستمری است. (البته طبق قانون بیمه مرکزی، حداکثر تا 106 سالگی بیمه شده امکانِ پرداخت مستمری به وی وجود دارد.)
  2. در صورتیکه قرارداد مدت تضمین داشته باشد مستمری حتی بعد از فوت بیمه شده، تا حداکثر 5 سال به ذینفعان پرداخت می گردد.
  3. امکان تعدیل در مبالغ مستمری تا حداکثر 30% وجود دارد.
  4. امکان بازخرید بیمه نامه تا قبل از فوت بیمه شده وجود دارد.

مستمری موقت قطعی

  1. حداقل مدت دریافت مستمری 5 سال و حداکثر 30 سال می باشد.
  2. در مستمری موقتیِ قطعی، بیمه گر (شرکت بیمه) متعهد می شود که تا پایانِ مدتِ بیمه نامه، مستمری پرداخت نماید.
  3. امکان تعدیل در مبالغ مستمری تا 30% وجود دارد.
  4. در صورت فوت بیمه شده مستمری تا پایان قراردا پرداخت می شود.
  5. امکان بازخرید بیمه نامه قبل از پایان مدت آن وجود دارد.

مستمری موقت به شرط حیات

  1. حداقل مدت دریافت مستمری 5 سال و حداکثر 40 سال می باشد.
  2. در این حالت شرکت بیمه فقط در زمان حیاتِ بیمه شده متعهد به پرداختِ مستمری می باشد.
  3. در این نوع مستمری نیز امکانِ تعدیل در مبالغ مستمری تا 30% وجود دارد.
  4. امکان بازخرید بیمه نامه تا قبل از فوت بیمه شده وجود دارد.

شرایط بازخریدی بیمه سامان‌یار

ارزش بازخریدی این بیمه نامه می‌تواند صد درصد اندوخته بیمه نامه باشد. که در صورت بازخرید بیمه نامه قبل از سررسید آن با توجه به شرایط درج شده در بیمه نامه به فرد پرداخت می‌نماید. به اندوخته این بیمه نامه سود تضمین و سود مشارکت پرداخت می‌نماید. میزان سود تضمین برای دو سال اول درصد، دو سال دوم و برای سال‌های بالاتر تا ۱۰ درصد می‌باشد.

یکی از جدیدترین انواع بیمه‌ نامه‌های زندگی شرکت بیمه سامان

* روش پرداخت سالانه
* مدت پرداخت حق بیمه 5، 10، 15 یا 20 سال
* پرداخت حق بیمه‌های آتی (کل مدت طرح سامان‌یار) در همان سال اول
* امکان دریافت پوشش‌های بیمه‌ای به انتخاب بیمه‌گذار

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان امتیاز داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =